Archive for abril, 2011

Clipe

quinta-feira, abril 7th, 2011

Vidracaria_Clipe

- Pt

Essa imagem é de um frame de uma das cenas de um clipe que foi feito na Atomo VFX.

Fiquei responsável pela cena da vidracaria.

Ainda não tenho o clipe na mão, assim que tiver, colocarei aqui.

Nessa cena eu fiz: Shaders, Light, Look Dev, Render e Comp.

Ferramentas: Maya, Mental Ray e Nuke

- En

This is a frame of a clip that is from a brazilian hardcore music band.

My tasks were to render all the scene of the glazier.

I don’t have the video for now, but as soon as I get, I’ll post it here.

I did: Shaders, Light, Look Dev , Render and Compositing.

Main Tools: Maya, Mental Ray and Nuke

Ruffles – Feijoes Saltitantes do México

quinta-feira, abril 7th, 2011

Ruffles WIP

ruffles_shdr_wip_low

- Pt

Mais um trabalho feito na Atomo VFX.

Na verdade, nesse trabalho, eu participei somente de uma etapa, fazendo a modelagem e shader da embalagem. Não cheguei a acompanhar o filme todo, somente um take deles.

A arte enviada, estava um pouco difrente do plate filmado, em realação a cores. Na imagem acima foi um teste de integração, para ver se o shader e modelo estava funcionado legal.

Na imagem acima, está mostrando a filmagem original e a embalagem 3d aplicada no meio da prateleira.

Vocês podem conferir o comercial final no video acima.

Ferramentas: Maya e 3Delight

- En
One more work made at Atomo VFX.
In this job, I only did the model and shader of the pack.I didn’t participed of the project until it ends. Indeed I only work on one single shot.
The image above, its a wip and test for integration with the filmed plate.
Tools: Maya and 3Delight

- En

One more work made at Atomo VFX.

In this job, I only did the model and shader of the pack.I didn’t participed of the project until it ends. Indeed I only work on one single shot.

The image above, its a wip and test for integration with the filmed plate. Its the original plate and the 3d package applied in the middle of the shelf.

You can watch the final ad above.

Tools: Maya and 3Delight

DPVAT

quarta-feira, abril 6th, 2011

- Pt

Trabalho feito na Ilegal FX.

Trabalhei como TD Generalist.

Na maioria dos shots eu fiz: Modeling, Scene Assembler, Textures, LookDev, Lighting, Shading e Rendering .

Ferramentas: Maya, Mental Ray e Photoshop.

- En

Job made at Ilegal FX.
Worked as TD Generalist.

For many shots I did: Modeling, Scene Assembler, Textures, LookDev, Lighting, Shading and Rendering .

Main Tools: Maya, Mental Ray and Photoshop

SBT Vinheta Aniversário

quarta-feira, abril 6th, 2011

- Pt

Trabalho feito na Atomo Vfx.

Trabalhei como Senior Lighting TD.

Nesse trabalho, tive minha primeira experiência profissional com o RenderMan (3delight).

Na maioria dos shots eu fiz: Lighting, lookDev, RIBs management, shaders and rendering.

Ferramentas : Maya e 3delight

Ps – Desculpem pelos fields. :(

- En

Job made at Atomo Vfx.
Worked as Senior Lighting TD.

That was my very first professional experience with RenderMan (3delight).

For almost all shots, I did:
Lighting, lookDev, RIBs management, shaders and rendering.

Main Tools: Maya and 3Delight

Sorry about the Fields.


Mitsubishi Torben

quarta-feira, abril 6th, 2011

Mitsubishi Torben from Rafael Braga on Vimeo.

- Pt

Trabalho feito na Ilegal FX

Trabalhei como Generalista TD

O desafio foi substituir toda a vela do veleiro filmado, por uma vela em 3d.

Em alguns shots eu fiz:
nCloth sim, Lighting, Shading e Rendering das velas.

Ferramentas:  Maya, nCloth, Mental Ray and Photoshop

- En

Job made at Ilegal FX.
Worked as TD Generalist.

We had to change all the filmed sail of the boat for a 3d sail

For many shots I did:
nCloth sim, Lighting, Shading and Rendering of the Sails.

Main Tools: Maya, nCloth, Mental Ray and Photoshop

MAKING OF

Kasinski – Marte

quarta-feira, abril 6th, 2011

- Pt

Trabalho feito na Ilegal FX.

Trabalhei como Lead Lighting TD.

Na maioria dos shots (Pedras e Cenários) eu fiz: Scene Assembler, Textures, Lighting, Shading, Rendering e alguns pythons scripts para agilizar o processo de render com render layers em todas as cenas.

Ferramentas: Maya, Mental Ray e Photoshop.

- En

Job made at Ilegal FX.
Worked as Lead Lighting TD.

For many shots of the rocks and Enviroment.
I did: Scene Assembler, Textures, Lighting, Shading, Rendering and some python scripts to make the process of render layers faster.

Main Tools: Maya, Mental Ray and Photoshop

MAKING OF